آغاز مسابقات «یک قدم تا فتح جهان» Toobit با جایزه ۱ میلیون USDT و جام جهانی طلا
مقایسه سباف با سیستمهای سنتی؛ چرا این سامانه روند حملونقل کشور را متحول کرد؟
خرید نقره بهتر است یا طلا؟
آموزش خرید بیمه شخص ثالث از بیمه بازار بدون نیاز به پیش پرداخت و قسطی
از آستارا تا خارک؛ ارسال طلای فیزیکی به بیش از ۳۰۰ نقطه ایران در بازه جنگ
استراتژی شروع سرمایه گذاری در بازار دارایی های دیجیتال
کسب درآمد از دعوت دوستان | مدل رفرال در صرافیهای رمزارز را بشناسید
بیانیه ۳۵۷ فعال مدنی و سیاسی علیه تجاوز به ایران
سفیر جدید ایران در لبنان با عراقچی دیدار کرد
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و عمان
حاشیههای سخنرانی ترامپ در کنگره آمریکا
پایان دور سوم مذاکرات هستهای؛ گفتگوهای فنی هفته آینده ادامه مییابد
مالکی: ایران در مذاکرات کوتاه نمیآید؛ آمریکا مرد میدان جنگ نیست
ابلاغ اعتراض ایران به هلند به خاطر قاچاق اقلام ممنوعه به ایران
واکنش بقائی به اظهارات روبیو؛ با آمادگی کامل در مذاکرات حضور داریم
پیشنهاد دیشب وزیر خارجه ایران به همتای عمانی چه بود؟
بقایی: مقامات آمریکایی با هم اختلاف نظر دارند
عارف درگذشت آیتالله سید مهدی امام جمارانی را تسلیت گفت
واکنش پزشکیان به ادعاهای واهی رئیس جمهور آمریکا
عراقچی از حمایت و اختیار کافی برای توافق برخوردار است
رایزنی دیپلمات ایرانی با دو مقام ارشد قزاقستان
۱۲ ساعت اخیر با مذاکرات هستهای ایران و آمریکا
وقفه در مذاکرات برای مشورت مذاکرهکنندگان؛ ادامه گفتگوها در نوبت عصر
خروج هیاتهای ایران و آمریکا از محل گفتگوها در ژنو
عارف: نام عبدالمجید ارفعی در حافظه فرهنگی ایران ماندگار است
مخبر: روزآمد شدن مدل ادارۀ کشور وظیفۀ شما جوانان است
تجلیل از جواد قارایی در نشست جوانان و نخبگان فعال حوزه پیشرفت کشور
بقائی: گفتگوهای امروز خیلی جدی بود
فشار اقتصادی و جنگ رسانهای دو بال پروژه دشمن علیه ایران است
برگزاری اجلاس همکاریهای اقتصادی ایران و آفریقا در تهران
آغاز مرحله دوم از دور سوم مذاکرات هستهای در ژنو
موضوع انتقال مواد هسته ای ایران به خارج از کشور، منتفی است
مذاکرات هسته ای تهران و واشنگتن پایان یافت
حضرتی: غنیسازی ادامه خواهد داشت و چیزی از ایران خارج نخواهد شد
عراقچی: دور سوم مذاکرات ایران و آمریکا از جدیترین ادوار مذاکرات بود
اولین اظهارنظر عراقچی پس از پایان دور سوم مذاکرات هستهای
۲۴ساعت نفسگیر با مذاکرات هستهای در ژنو به روایت خبرنگار مهر
تایید ثبت سفارش خودروهای کارکرده / نخستین محمولهها تا پایان سال میرسند
افشای هشدار CIA به مدیرعامل اپل: چین شاید تا سال ۲۰۲۷ به تایوان حمله کند
بازار نقره داغ شد / افزایش ۳ هزار تومانی هر گرم در یک روز
شکاف بزرگ در بازار ملک؛ فاصله قیمت تا جیب مردم
رکورد تورم کالاهای وارداتی / ارز عامل اصلی گرانی شد
سامسونگ با حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی غولپیکر، رقبا را به چالش کشید
جذب ۷۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایهگذاری در کیش طی سال جاری
قیمت طلا و سکه امروز پنجشنبه ۷ اسفند/ افزایش همه قیمت ها + جدول و جزئیات
توضیحات آموزش و پرورش درباره یک خبر شبکه «منوتو»
آیا انس طلا در انتظار انفجار است؟ پیش بینی قیمت + تحلیل تکنیکال
کیهان: اینهایی که دانشگاه را به هم می ریزند، شعبان بی مخ و یک مشت چاقوکش مزدورند/ باید با آنها شدیدا برخورد کرد
چشم انداز تولید غلات در ۲۰۲۶؛ تجارت برنج به اوج خود می رسد
پیشتازی بی رقیب ایران در جمع بزرگان/ ایران غولهای خاورمیانه را جا گذاشت افعی برق تهران در یک ویلا بهاندازه یک شهرک ۱۴۰۰ نفره برق مصرف کرد و قبض برق این بالانشین تهرانی در مرداد با مصرف ۱۶هزار و ۶۸۰کیلووات ساعت ۵۳میلیون تومان برآورد شده اما در نهایت قبض ۱۸میلیون تومانی صادر شده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، «خاموشیهای برنامهریزی شده» این تازهترین تدبیر وزارت نیرو در پاییز و زمستان امسال است، برای عبور از وضعیت ناترازی در تولید و مصرف برق،آن هم در ۲فصل پیشرو که ناترازی گازی هم عود میکند و احتمال میرود که کشور را در تنگنای شدید تأمین پایدار برق و گاز قرار دهد.
در حالیکه طی چند سال اخیر، سیاست تعرفهگذاری برق بهنحوی تغییر کرده که مشترکان کممصرف تشویق و پرمصرفها تنبیه شوند اما باز هم در ایران با پدیدههای عجیب برقخواری مواجه هستیم که میشود از آنها بهعنوان سلاطین برقخوار یاد کرد و سؤال مهم این است که دولت چهاردهم برای برخورد با اینها چه میکند؟ در این روزها که در سراسر کشور بهطور معمول ۲ساعت برق در مناطق مختلف قطع میشود، این موضوع مطرح شده که به جای تنبیه همه، بهتر است افراد پرمصرف، تنبیه شوند.
درحالیکه مردم این روزها با دشواری ناشی از خاموشیهای برنامهریزی شده مواجه هستند و با دولت همراه شدهاند اما ناسپاسی برقخواران جای سؤال جدی دارد و مماشات شرکت توانیر و شرکتهای توزیع برق میتواند به مثابه تقدیر از این افراد و نهادها قلمداد شود؛ چه اینکه در چند سال اخیر از پدیدههای برقخواری رونمایی شده است.۱۶مرداد ۱۴۰۳خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک مشترک خانگی در تهران در ۴ماه اول سالجاری به اندازه یک محله در پایتخت برق مصرف کرد؛ درحالیکه شرکت توانیر گزارش داده که از هر ۴مشترک خانگی، یک مشترک پرمصرف، بدمصرف یا بسیار بدمصرف است؛ براساس اطلاعات شناسه قبض یک مشترک خانگی در منطقه یک تهران، از ابتدای سال تا نیمه مرداد امسال ۵۷هزار و ۱۶۰کیلووات ساعت برق مصرف کرد که معادل محلهای با ۲۵۰واحد مسکونی در تهران است.
چندسالی است که پدیده برقخواری در ایران شکل جدیدی پیدا کرده و برخی بهصورت غیرقانونی از برق با تعرفه خانگی و کشاورزی اقدام به استخراج رمزارزها میکنند. سیاست وزارت نیرو برای تنبیه این ماینرها و جمعآوری تجهیزات و معرفی متهمان به دستگاه قضا، اگرچه تا اندازهای جلوی این پدیده را گرفته اما همچنان گزارشها از ادامه فعالیت استخراج رمزارزحکایت دارد. ازجمله اینکه پیش از این هم فاش شده برخی از استخراجکنندگان رمز ارز بهصورت غیرمجاز به اندازه چند استان برق مصرف داشتهاند.
برای پدیدههای برقخواری در ایران میتوان به میزان بالای مصرف برق مجتمعهای تجاری در کلانشهرهای ایران اشاره کرد که با تاریک شدن هوا، نمای خود را با برقی که گران بهدست میآید، نورپردازی میکنند. البته این وضعیت فقط به نمای مگامالها محدود نمیشود و در داخل این مجتمعهای لوکس، شاهد مصرف بیرویه برق هستیم و شاید پاسخ این باشد که هزینه تمامشده برق از آنها گرفته میشود؛ اما سؤال اینجاست که وقتی زندگی تعداد زیادی از شهروندان دچار اختلال میشود، چرا باید اجازه بدمصرفی برق را به آنها داد؟
همکاری یک شرکت دولتی با پرمصرفترین مشترک برق ایران سبب شده تا با وجود افزایش مصرف، هزینه قبض این مشترک یکسوم شود. گفته میشود که این مشترک در شهریور امسال فقط بهاندازه مصرف یک محله با ۲۰خانه برق مصرف کرد. علت کاهش قبض برق این مشترک همکاری یک شرکت دولتی با او برای تغییر انشعاب از برق خانگی به یک مشترک دیماندی(صنعتی) بوده؛ درحالیکه براساس قانون هیچ خانهای در شهرها و روستاهای ایران اجازه استفاده از انشعاب دیماندی را ندارد و باید در قالب مشترکان خانگی ردهبندی شود.
این خبر نشان میدهد که بیشترین مصرف برق این مشترک در مهرماه سال پیش به ثبت رسیده، جاییکه افعی برق تهران در یک ویلا بهاندازه یک شهرک ۱۴۰۰ نفره برق مصرف کرد و قبض برق این بالانشین تهرانی در مرداد با مصرف ۱۶هزار و ۶۸۰کیلووات ساعت ۵۳میلیون تومان برآورد شده اما در نهایت قبض ۱۸میلیون تومانی صادر شده است.
تحمل سرما و قطع گاز و برق سخت است و تلختر از آن برای مردم این است که شبکه تامین انرژی ایران بهدلیل عدمسیاست شفاف برای محدودکردن دهکهای بالای درآمدی در وضعیت ناپایدار قرار گرفته و افراد ثروتمند از یارانه کور انرژی بهرهمند میشوند. کافی است که مأموران شبکههای توزیع برق یک گزارش از وضعیت مصرف برق در ویلاهای کوهستانی و قصرهای لوکس چندصدمتری آماده کنند و روی میز دولتمردان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید